206 in 2006

Vanaf november 2005 staat het vernieuwde gamma voor modeljaar 2006 van een van de bestverkochte auto’s van Nederland in de showroom. Het gaat uiteraard om de Peugeot 206, die twee nieuwe uitvoeringen en een sterkere basismotorisering krijgt.

Nieuw aan de basis van het gamma is de 206 One-line. De uitvoering heeft hetzelfde uitrustingsniveau als de oude 206 X-design, maar een nog scherpere prijsstelling. Er kan gekozen worden uit een 1,4 liter benzinemotor met 75 pk of een 70 pk sterke 1.4 HDi. De 206 One-line gaat € 12.490,– kosten.
De nieuwe 206 XS-line vervangt de X-line en de XS en combineert het beste van beide uitvoeringen. Deze 206 is direct herkenbaar aan een sportbumper vóór met mistlampen en een antenne achterop het dak. Verder heeft hij de sportstoelen uit de XS. De XS-line is leverbaar met dezelfde motoren als de One-line en bovendien nog met een 1.6-16v benzinemotor met 110 pk. Hij krijgt een vanafprijs van € 14.550,–.
En dan de 206 Air-line. Deze heeft voortaan de nieuwe XS-line als basis, met daar bovenop tegen een meerprijs van € 300,–, airconditioning, radio/cd-speler, bumper en stootlijsten in carrosseriekleur en elektrisch bedienbare buitenspiegels. Naast met de XS-line motoren is de 206 Air-line leverbaar met een 90 pk 1.4-16V benzinemotor. Bovendien is de 1.6 16V leverbaar met automaat.

De 206 Quicksilver is weliswaar voor 2006 ongewijzigd, hij krijgt er wel een nieuwe motor bij: de 1.6 16v HDiF-dieselmotor met FAP-roetfilter. Peugeot was in 2000 de eerste autofabrikant die standaard een FAP-roetfilter op een seriemodel monteerde. Het ging toen om de 607 2.2 HDiF. Inmiddels levert Peugeot in Nederland zo’n zeventig versies met FAP-roetfiler. De overheid geeft hierop een BPM-subsidie van € 600,-–.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *