Dieselen in Peugeot 206 CC

Sinds zijn aantreden, eind 2000, wordt de Peugeot 206 CC geleverd met keus uit twee benzinemotoren. Dit ogenschijnlijk ietwat beperkte aanbod heeft kooplustigen niet gehinderd: ondertussen zijn er al bijna 300.000 coupé-cabriootjes aan de vrouw/man gebracht. Een nieuwe dieselmotor moet de schwung er in houden.

Naast de 1.6 16V (80 kW/100 pk) en de 2.0 16V (100 kW/136 pk) benzinemotoren, is er vanaf nu ook een dieselmotor beschikbaar. Het gaat hierbij om de 1.6 16V HDiF-motor, waarbij de F staat voor FAP, een afkorting voor het standaard roetfilter. Vanaf 1 juni geeft de overheid dan ook een subsidie van 600,- op deze uitvoering vanwege de geringe uitstoot van roetdeeltjes.

Dankzij die subsidie komt de vanafprijs van de 206 CC 1.6 16V HDiF uit op 26.950,-. Inclusief ESP en 16 inch lichtmetalen velgen. En natuurlijk de standaard 206 CC-zaken, waaronder het elektrohydraulisch bediende dak, vier elektrisch bediende zijruiten, in kleur meegespoten bumpers, mistlampen vóór en een radio/cd-speler.

De 1.6HDiF is ook verkrijgbaar in duurdere Griffe-uitvoering, die de basisprijs met 2.800, verhoogt, maar voor deze extra investering geeft Peugeot dan weer wel lederen bekleding, climate control met warmtewerende voorruit, regensensor met automatisch inschakelende dimlichten en vernismetaallak.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *