Ladies Day publicitair succes

Op de eerste Ladies Day in de geschiedenis van de AutoRAI hebben inderdaad meer vrouwelijke bezoekers dan normaal de gang naar Nederlands grootste auto-evenement gemaakt. De speciale damesdag ontkrachtte echter niet alleen het vooroordeel dat vrouwen niets met auto’s hebben, het bevestigde vooral dat auto-importeurs weinig verstand hebben van hun vrouwelijke klanten.

Bij de meeste exposanten reikte de fantasie namelijk niet verder dan het inhuren van een visagiste of nagelstyliste om de vrouwelijke bezoeker naar hun stand te lokken. Peugeot pakte dit nog het meest creatief aan door de (opgemaakte) dames in elegante retrostijl te laten fotograferen in de nieuwe 207 CC. Voor enkele bezoeksters werd het verblijf in deze auto verlengd, doordat ze een dag, week of twee weken rijden in de coupé/cabriolet konden winnen.

Het merk dat het meeste werk maakte van de Ladies Day was Opel. In samenwerking met modemerk Mango werd een heuse modeshow opgevoerd. De presentatie was in handen van Victoria Koblenko. Van een actrice die maar al te graag pronkt met haar universitaire opleiding zou je mogen verwachten dat ze een welkomsttekstje van vijf regels uit haar hoofd zou kunnen opzeggen, maar zelfs bij de vierde voorstelling van de dag kwam er nog een spiekbriefje aan te pas.

Koblenko was ook te gast in de Sky Radio lounge waar zij en diverse andere bekende Nederlanders werden geïnterviewd door Tanja Jess. Aan het programma van de Ladies Day te zien, zijn vrouwen schijnbaar dol op BN’ers, want ook onder meer Jim Bakkum, Barbara de Loor en Bob de Jong werden speciaal voor deze dag naar de autotentoonstelling gehaald.

Toch zag de beursvloer er over het algemeen niet veel anders uit dan op andere dagen. Het aandeel vrouwelijke bezoekers lag iets hoger, maar het testosterongehalte was nog altijd overheersend. Bij de meeste stands waren de gebruikelijke lieftallige assistentes ook nog gewoon aanwezig. Alleen Dodge had de beursbabes thuisgelaten, maar dat kan ook zijn omdat de dames weigerden te poseren bij de Caliber in plaats van de sexy Viper, die eergisteren van de stand was gehaald. Van der Kooi, importeur van warmbloedige Britse sportwagens, had als enige de moeite genomen om nu eens mannelijk schoon in te huren om zijn exclusieve auto’s ‘aan de vrouw te brengen’.

De Ladies Day is publicitair gezien een succes gebleken, maar bij de volgende editie van AutoRAI verwachten we wel een wat creatievere invulling van het thema door de importeurs.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *