Peugeot 206 RC: spierballen en een groot hart

In het kielzog van de drievoudige wereldkampioen, de 206 WRC, is de nieuwe Peugeot 206 RC een auto die het sportieve karakter van de 206 benadrukt en daarmee koploper wordt van het gamma.
Sportief en gedistingeerd van buiten …

Onder de driedeurs carrosserie met z’n herkenbare lijnen gaat een hart schuil dat vol zit met de nieuwste technologie en de basis vormt voor sportieve topprestaties. De grote 17-inch velgen, de brede spoilers, de dubbele verchroomde uitlaatpijp, de in de kleur van de carrosserie gespoten spoiler, bumpers, stootstrips enz. en de exclusieve carbonlook details maken duidelijk dat het hier gaat om een auto in de topklasse.

Deze sportieve 206 onderscheidt zich op de volgende punten van de andere familieleden: Alle delen (stootstrips, bumpers, spoiler) zijn in de carrosseriekleur gespoten. De grote honingraatvormige luchtinlaat met een verchroomde lijst en een kentekenplaathouder. De achterlichtunits met gladde glazen, net als bij de 307, waardoor de afzonderlijke lichtfuncties duidelijk te onderscheiden zijn.

Sportief en weelderig van binnen …

De vier sportieve kuipstoelen bieden een perfecte steun onder alle omstandigheden en de kwaliteit van de gekozen materialen past bij het exclusieve karakter van deze auto. Op alle fronten is er veel zorg besteed aan het interieur, wat blijkt uit het dashboard en de bedieningsorganen, het met twee soorten leer beklede stuurwiel, de pedalen en pookknop van gepolijst aluminium en de carbonlook accenten.

Net als bij de andere 206-en is het dashboard niet alleen mooi om te zien, en het voelt bovendien bijzonder prettig aan. Het hoofddoel van de 206 RC is om op een veilige manier sportieve sensaties te bieden met behoud van het comfort voor dagelijks gebruik In de 206 RC komen alle sportieve normen en waarden van Peugeot samen in een uitzonderlijke combinatie van motorprestaties en een zeer efficiënt onderstel.

De motor die voor de 206 RC is gekozen is de viercilinder EW10 J4S met een inhoud van 2.0 liter en met 16 kleppen. Deze motor levert een maximum vermogen van 130 kW bij 7.000 tr/min en een koppel van maximaal 202 Nm bij 4.750 tr/min. De motor is afgeleid van de inmiddels bekende 2.0-liter 16V met 100 kW van de 307, de 607 en de 807.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *